2011. szeptember 9., péntek

Péntek van, vagyis interjú! ;) Ezen héten fciskaságok - fciska gyöngyei–vel, aki gyöngyökből készít csodákat.:))


·         Kezdjük a kezdeteknél… Mióta foglalkozol ékszerkészítéssel?
2005-ben kezdtem el ékszerkészítéssel foglalkozni, amikor gyesen voltam a lányommal. Egy barátnőm mutatott meg egy-két alapdolgot, amiket aztán továbbfejlesztettem, tanultam és ellestem trükköket innen-onnan. Ma már mosolyogva gondolok vissza azokra az első darabokra, amik akkor készültek.

·         Milyen technikával/kkal dolgozol?
Legtöbbször pálcás nyakláncokat készítek, valahogy az az én asztalom. Persze készítek sodronyos és memóriás rövid nyakláncokat, fémmentes csomózottat is, de a pálcás az igazi szerelem. Most már egyre inkább kacsintgatok az újabb és újabb technikák felé.

·         Hol találkoztál először ezzel/kkel a technikával/kkal?
Egy helyi gyöngyös boltban láttam először ilyen pálcás nyakláncot. Ott kérdeztem meg, hogy hogy is van ez, megmutatták és otthon addig gyakoroltam, míg tökéletes nem lett.  

·         Mi volt az első ékszered, amit elkészítettél?
Egy sodronyra fűzött, egyszerű kis láncocska volt. Nagyon büszke voltam rá. 

·         Volt már kedvenc alkotásod, és ha igen mi volt az?
Mindig van valami kedvencem. Vannak korszakaim és mindig az adott korszaknak megfelelő a kedvenc. Most éppen a bézs-szürke-halvány rózsaszín korszakomat élem, minden, ami ebben a színben készül, az kedvenc. Leginkább a szellős, könnyed és finom kis ékszereket szeretem. 



   ·         Hol szoktál alkotni?
Az étkezőasztal a "műhelyem". Egy szép nagy kerek asztal. Esténként, mikor a család elcsendesedik, kipakolom a két nagy kosarat, ilyenkor olyan az asztal, mintha bomba robbant volna....  

   ·         Mi inspirál a munkáidban?
Amikor elkészül egy nyaklánc, mindig felpróbálom, hogy hogy "működik". Az igazi inspiráció az, amikor képeket kapok a vevőktől, amint az ékszereimet viselik.... a mosoly (néha vigyor )... hogy kicsit többnek és különlegesebbnek érzik magukat a fciskaságaimtól.... :) 

Vannak mélypontok, mikor napokig nem tudok odaülni és készíteni bármit is.... aztán egyszer csak elkezd bizseregni a tenyerem, kiterítem a gyöngyöket és elkezdek válogatni.. nézelődni... valahogy mindig "evés közben jön meg az étvágy"..... 

    ·         Melyik korosztálynak szólnak a munkáid?
Gyakorlatilag 4évestől 80 évesig korosztálynak készítettem eddig láncokat... a színek, a hossz és a technika szerintem minden korosztálynak megfelelő... sokat segít a készítésnél, ha tudom, kié lesz az adott ékszer....


·         Milyen további terveid, ötleteid vannak, meddig szeretnél még ezzel foglalkozni?
Egyre inkább szeretnék tanulni... újabb technikákat, trükköket, fortélyokat, hogy ne legyek unalmas és én se unjam meg, amit csinálok. Éppen ezért szeretek más alkotókkal közösen alkotni ( pl. Bolyet horgolt golyóit vagy VesztlFanni varrott kis pöttyeit felhasználni ). Ma még munka mellett nagyon komoly hobbiként gyöngyözök, de nagy célom, hogy egyszer tényleg csak a saját lábamon álljak és a hobbim legyen a munkám...  

Köszönöm, hogy válaszoltál a kérdéseimre, további sok sikert kívánok Neked!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése