2011. szeptember 2., péntek

Interjú ismét!

Elkészült a következő interjú is, a kérdések maradtak.:)) Ez alkalommal a GyurMania oldal vezetője,  Keliger Szandra válaszol.:)
szeretnék továbbfejlődni, egyre jobb és ügyesebb lenni, és a legjobb tudásommal segíteni az embereket abban, hogy az általuk megálmodott ékszereket megvalósítsam :)”
Azt hiszem ezt nem árt megjegyezni! Szép gondolat!(:



·         Kezdjük a kezdeteknél… Mióta foglalkozol ékszerkészítéssel?

 Ékszerkészítéssel kicsit kevesebb, mint 1 éve foglalkozom. Rögtön kutatni kezdtem a neten, így jutottam el külföldi oldalakra, miniatűr készítők oldalaira, s egyre inkább érlelődött bennem, ezt nekem is ki kell próbálnom!


    ·         Milyen technikával/kkal dolgozol?

Legelőször a süthető gyurma formázásával kezdtem kísérletezni, sütis ékszereket készítettem, bár ezeket még elsősorban saját szórakoztatásomra és használatra. Néhány hónap után találtam rá az ékszerórákra, melyhez az alapokat megvásárolom és saját ízlésem szerint, egyedien díszítem fel gyurmából készült virágokkal, kiegészítőkkel, valamint tüllel, szalagokkal, pici fityegőkkel. Szeretem a kihívásokat, valamit kitalálok a fejemben, és arra törekszem, hogy ezt a kézzel fogható ékszer is maximálisan visszatükrözze. Szerencsére gyakori, hogy az elkészült darabok a saját elvárásaimat is felülmúlják :) Bevallom, nagyon magas elvárásaim vannak magammal szemben, de úgy gondolom ez kell ahhoz, hogy az ember szívvel-lélekkel alkosson, és minőségi munkát adjon ki a kezéből. A harmadik terület, amivel foglalkozom, a textiles ékszerek készítése, mely technikát az üveglencsés ékszerek készítésével is kombinálom. Édesanyám révén (akitől meg vagyok győződve, hogy a kreativitás szeretetét is kaptam) rengeteg féle és fajta textillel találkoztam már, és akár a gyurma, lenyűgöztek megannyi formájukkal, színükkel. Úgy éreztem, hogy készítenem kell belőlük ékszereket, hogy meg tudjam mutatni, milyen gyönyörű is egy-egy anyagminta :)


·         Hol találkoztál először ezzel/kkel a technikával/kkal?

 Véletlenül találtam rá az egyik hazai süthető gyurmás ékszereket készítő lányra, és az alkotások azonnal magukkal ragadtak, lenyűgöztek! :) A textiles-üveglencsés ékszerek készítése jó fél évvel később “fertőzött meg” :)




·         Mi volt az első ékszered, amit elkészítettél?

A legelső darab egy egy cukorkás fánk volt, süthető gyurmából, de így utólag visszatekintve teljesen máshogy sikerült, mint ahogy én azt a fejemben elképzeltem :)

·         Volt már kedvenc alkotásod, és ha igen mi volt az?

Nagyon szeretem a Karácsonyt, nem tudom megmagyarázni miért, de egyenesen rajongom érte :) Tavaly Karácsony környékén készítettem egy igazi karácsonyi muffint, csodaszép karácsonyi színekben. Az idei kollekció bevezető darabja lesz, azóta is dédelgetem, hogy ne mutassam addig meg :)

·         Hol szoktál alkotni?

Nemrégiben kialakítottuk a kreatív műhelyemet, a fél dolgozószoba most már az enyém itthon, általában itt szoktam ténykedni :)

·         Mi inspirál a munkáidban?

Nagyon sok minden inspirál, az üveglencsék használatát pl. azért tartom szépnek, mert egyfajta ünnepies és régies hangulatot kölcsönöz az ékszereknek, olyan számomra, mintha egy picit nagyító alá kerülnének feledésbe merülő mintáink, de így megőrizhetjük őket attól, hogy feledésbe merüljenek. Ez volt pl. a fő inspirációja a magyaros üveglencsés kollekcióm elkészítésének :) A vásárlóim is nagyon sok ötletet tudnak adni, míg tudtuk nélkül is, néha 1-1 ötletet továbbgondolok és a saját elképzelésemnek megfelelően viszem tovább :) Köszönet ezért is Nekik :)

·         Melyik korosztálynak szólnak a munkáid?

Gyakorlatilag nincs korhatár, mivel egyéni elképzelések megvalósítását is vállalom, ergo ki milyen ékszert képzel el magának, bármelyik korosztálynak szívesen segítek megtalálni a neki megfelelőt! Mivel többfajta technikával és stílusban dolgozom, úgy érzem a régies és újabb stílust kedvelői is könnyen találnak nálam olyat, ami elnyeri tetszésüket, legalábbis én ebben bízom ;)

    ·         Milyen további terveid, ötleteid     vannak, meddig szeretnél még ezzel foglalkozni?

Nem tudhatjuk, mit hoz a jövő, de szeretnék minél tovább aktívan alkotni, ebben a kreatív és inspiráló közegben bevallom nagyon jól érzem magam. Sok kedves és tehetséges alkotótársam van, remélem lesz alkalmunk valamilyen formában együttműködni a jövőben. Egy hosszabb távú tervem pedig, hogy minél szélesebb körben megismerjék a munkáimat, így eljutni vásárokba is azért, hogy személyesen is megismerhessem azokat az embereket, akiknek tetszik, amit csinálok. Ezen túl vagyis ezzel párhuzamosan pedig szeretnék továbbfejlődni, egyre jobb és ügyesebb lenni, és a legjobb tudásommal segíteni az embereket abban, hogy az általuk megálmodott ékszereket megvalósítsam :)





Köszönöm, hogy válaszoltál a kérdésekre, további sok sikert kívánok neked!:)
Elérhetőségért KATT ide!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése