2011. szeptember 23., péntek

Interjú Jane & John Doe Family Brand-del!





·        Kezdjük a kezdeteknél… Mióta foglalkozol ékszerkészítéssel?
Ékszerkészítéssel a középiskola óta foglalkozom. Kb 10. osztályban kezdődött. Az első darabok csak magamnak a magam szórakoztatására készültek. Aztán a persze a szűkebb baráti körnek. Eladással és megrendelésre gyártással csak 2009 óta foglalkozom, ezév karácsonya előtt volt az első vásárom, a székesfehérvári Artplacc a Bőrgyár kulturális egyesület szervezésében. Ekkor szerettem bele igazán és véglegesen az ékszerkészítésbe, a vásározásba.


·        Milyen technikával/kkal dolgozol?
Elsősorban filccel, nemezzel és textillel dolgozom, de nagy szerepet kap az újrahasznosítás is. Sok darabom van, ami papírból készült, mert szeretem azokat az anyagokat, amiket ha kicsit átformálok máris új funkciójuk lesz. Újabban a süthető gyurma is képbe került, de ez nem tartozik a kedvenc anyagaim közé.
·        Hol találkoztál először ezzel/kkel a technikával/kkal?
A technikával való kapcsolatba kerülésre általában jellemző velem kapcsolatban, hogy magamtól kezdtem kísérletezni, aztán ha megakadtam, akkor néztem csak utána mit, hogyan kéne csinálni. Az első darab filcet otthon találtam és már indult is a kísérletezés. A nemezeléssel egy fesztiválon kerültem kapcsolatba. A süthető gyurma kipróbálására pedig az ösztönzött, hogy manapság sok kézműves dolgozik ezzel az anyaggal.
·        Mi volt az első ékszered, amit elkészítettél?
Nem emlékszem.:) Egyrészt régen volt, más részt, mint ahogy most is akkor is több darabon dolgoztam egyszerre,harmadrészt mindig sok elrontott kísérlet előzi meg a késznek minősített darabot.
·        Volt már kedvenc alkotásod, és ha igen mi volt az?
Nincs kedvencem. Mindet szeretem.:) Mindegyik féléből az első darab a sajátom, ezt soha nem is tudnám eladni. Az ezt követő darabok készülnek eladás céljából.

   ·        Hol szoktál alkotni?
Otthon szoktam alkotni a szobámban. Itt nyugodtam csinálhatok rumlit, és koszt:) csak úgy kényelmesen:)
   ·        Mi inspirál a munkáidban?
Leginkább a zene és az emberek inspirálnak. Azok, akik megveszik az ékszereimet és azok, akikkel a vásárokon találkozom és beszélgetek. Rendkívül sok erőt és inspirációt tudok belőlük meríteni.
   ·        Melyik korosztálynak szólnak a munkáid?
Nincs korhatár. Bárkinek szól, aki viseli. Persze nagyon fontos az is hogy olyan emberhez kerüljenek az ékszereim, aki megbecsüli az ezekbe fektetett munkát és időt. Tudom, ezt nehéz kiszűrni, de törekszem rá:)

·        Milyen további terveid, ötleteid vannak, meddig szeretnél még ezzel foglalkozni?
Az a célom, Jane & John Doe Family-vel, hogy több kezdő kézművest "felkaroljak". Kicsit nagyképűen hangzik, de nem tudok rá jobb szót. Szeretnék ebből egy nagy és minőségi márkát létrehozni. Sok kézművest és alkotót támogatva ezzel. A vásárok és a hirdetés terén nagyon kifizetődő ez az együttműködés, mert ezek a költségek megoszlanak. Gyakran szoktunk együtt alkotni és ötletelni, szóval nevezhetjük egy alkotócsoportnak is a dolgot:). Eddig csak ketten vagyunk, Horváth Andrea és én, de épp a napokban csatlakozik hozzánk két új ember, Konrád Alexandra és Horgos Máté. További és távolabbi céljaim közt szerepel egy aprócska bolt megnyitása Székesfehérváron. Ehhez még nem álltak össze az anyagi feltételek sajnos,de én és a társam (akinek a nevét itt nem említeném,de mindenképpen köszönetet érdemel a sok segítségért és támogatásért, amit nyújt) mindent megteszünk,hogy ez mihamarabb létrejöhessen.

Köszönöm, hogy válaszoltál a kérdésekre, további sok sikert kívánok!:) 

Elérhetőségért KATT ide!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése