2011. szeptember 17., szombat

Interjú cseresznyéslánnyal! :)

Interjúalanyunk ezen a héten cseresznyéslány, azaz Kinga.:)


·         Kezdjük a kezdeteknél… Mióta foglalkozol ékszerkészítéssel?
·         Milyen technikával/kkal dolgozol?

2009 február/március környékén kezdtem el tudatosabban foglalkozni az ékszerekkel, melyeket süthető gyurmából (polymer clay) készítek.
Korábban persze én is sok mindent kipróbáltam (csak hogy az ékszereknél maradjunk: például a gyöngyfűzést), de ez a technika lett, ami teljesen elvarázsolt, és állandósult.

·         Hol találkoztál először ezzel/kkel a technikával/kkal?
Annak idején itthon Nova és Theia voltak, akik gyurmás ékszereket készítettek. Mindig is rajongtam az „idióta” dolgokért, főleg ha ékszerről volt szó. Igaz, azóta kicsit visszafogottabb lettem, de az alkotás terén most is ki tudom élni ezt az énem:) Szóval a két lány blogját ismertem régebbről, aztán egyszer elég villámcsapás-szerűen jött az ötlet, hogy belevágjak. Nem álmodtam 6.000 rajongóról Facebok-on (oké, még nem is regisztráltam Facebook-on akkor), nem gondoltam, hogy ezeket bárki megvenné, és így tovább…
Amellett, hogy természetesen én is elkészítettem a „szokásosakat” (sütik, nyalókák…), elég konkrét elképzeléseim, és saját ötleteim voltak.

·         Mi volt az első ékszered, amit elkészítettél?
A pontos sorrendet nem tudnám megmondani, de azt hiszem a legeslegelső a baglyos medál volt!
De ugyanakkor készült ez a madárka, és a két muffin is, sok mással egyetemben :) Azt hiszem érezhető a különbség a mostani ékszereimhez képest :D De ez is csak azt bizonyítja, hogy mindenki elkezdi valahol, elsőre senki sem születik profinak, minden a lelkesedésen, kitartáson, gyakorláson múlik!




 ·         Volt már kedvenc alkotásod, és ha igen mi volt az?
Nehéz kérdés… Ciki vagy nem, de rengeteg ékszerembe beleszeretek. Nem tudnék egyet kiemelni, mert mindegyikben más a jó. Valamelyiknek a nőiességét, valamelyiknek a bolondosságát kedvelem… Ezeket nem lehet összevetni.
De –és ezt talán a többi alkotótársam is tudja- hogy fantasztikus érzés, amikor úgy érzed: igen, most valami olyat sikerült készítened, ami egyedi, és ami tényleg a sajátod! Ez a legjobb. Nem, elnézést: a legjobb, ha ezután még pozitív visszajelzések is érkeznek :)
Ha most választanom kéne, akkor ezt a három közelmúltban készült ékszert emelném ki:







·         Hol szoktál alkotni?
Sajnos nincs műhelyem, vagy ilyesmi. Még kimondott alkotósarkom sem. Persze az alapanyagoknak és kellékeknek megvan a pontos helye, így mindig tudom, hogy hova kell nyúlnom. De (egyelőre) nincs lehetőségem helyileg is elkülöníteni az alkotás – de talán nincs is rá különösebb igényem. Én nagyon jól elvagyok az asztalomnál a laptop előtt, miközben sorozatokat/filmeket nézek, de ha közös családi filmnézés van, akkor ideiglenesen költözök a nappaliba, és viszem magammal a kosaram :)

      ·         Mi inspirál a munkáidban?
Sok minden… nem is lehetne megnevezni konkrét dolgokat. Minden hat rám, ami körülöttem van. Hogy az ötleteim honnan jönnek, az már más kérdés! Van, amikor teljesen random módon, érthetetlen helyzetekben jutnak eszembe dolgok (ilyenkor gyorsan fel kell írnom, különben annyi volt), van, amikor hosszasan, gondosan eltervezek egy-egy ékszert. Máskor az ismerőseim adnak szuper ötleteket, de nagyon inspirálóak tudnak lenni az egyedi megrendelések is! Van, amikor konkrét ötlettel állnak elő, és nem sokat bíznak a fantáziámra, de van hogy teljesen szabadkezet kapok. Néha ez nagyon nehéz, mert nem elég a saját elvárásomnak megfelelni, hanem fontos, hogy a megrendelő is elégedett legyen. Szerencsére többnyire eddig így volt :)
Például a magyaros kollekcióm alapját is egy megrendelés adta, de sok hasonló eset volt már.

·         Melyik korosztálynak szólnak a munkáid?
Nem mondanám, hogy ilyen szempontból besorolhatóak lennének az ékszereim. Talán a sütis ékszerek célcsoportja elsősorban nem a 40+ korosztály; a bohókás ékszerek egyértelműen a fiatalok kedvencei, de emellett ott vannak még a rózsás, magyaros ékszerek, stb. Amiket egy konszolidált, középkorú nő is ugyanúgy viselhet – és visel is! :) Szerencsére ők is gyakran megkeresnek, és ez nagy büszkeséggel tölt el.
A legtöbb vásárlóm a 16-30 évesek közül való, de nem mondanám, hogy csak nekik szólnak az ékszereim. Mindenkinek, kicsiktől a nagyokig :)

·         Milyen további terveid, ötleteid vannak, meddig szeretnél még ezzel foglalkozni?
Ameddig csak lehetséges. Terv szerint idén szerzem meg a biológia diplomám, és bár kicsit káoszosak még a terveim, és egyelőre nincs konkrét elképzelésem, de szeretném ezt az ékszeres vonalat komolyabbra fordítani. Főállásban sosem szeretnék ezzel foglalkozni, de mostmár ez az egész kezdi a hobbi-kategória felső határát súrolni, ami bevallom, kicsit nehéz a suli, és egyéb dolgaim mellett. Klassz, hogy én osztom be az időmet, de nekem ez hosszú távon nem menne. Majd talán egyszer lesz egy saját műhelyem, irodám, és asszisztensem, aki válaszol a levelekre, csomagol, postáz, stb. nekem pedig csak az ékszerekre kéne odafigyelnem, meg a blogra és FB oldalamra. Haha, jó is lenne… De majd úgyis menetközben, magától alakul, hogy hogyan tovább.

Köszönöm a lehetőséget! :)

Én köszönöm hogy válaszoltál, és további sok sikert kívánok!:)
Elérhetőségért KATT ide!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése